Nog meer engelen…

Even geleden kreeg ik een soort kettingbrief per mail. Nu ben ik daar niet zo van, maar deze trok mijn aandacht omdat hij heel anders van opzet was dan gebruikelijk.

Op een bepaalde dag mocht ik ’s avonds de deur open doen om engelen binnen te laten, gedurende 5 dagen zouden ze mij extra helpen. Daarvoor had ik al wel het een en ander moeten regelen: 3 mensen die ná mij ook engelen wilden ontvangen, deze namen in een envelop stoppen en op een rustig plekje leggen. Ernaast een tweede envelop met daarin 3 wensen van me, hier bovenop een appel. Dan nog één (of meerdere) witte bloemen en om het geheel te completeren een witte kaars. Deze laatste moest je binnen die 5 dagen helemaal op laten branden. De appel mocht ik opeten nadat de engelen weer vertrokken waren.

Het was nog een heel gedoe om 3, voor mij goede wensen te benoemen. Natuurlijk is het makkelijk om te bedenken dat het handig zou zijn de loterij te winnen. Maar is dat ook wat ik daadwerkelijk, diep van binnen wens? Nee, verre van dat. Toen ik er even rustig voor ging zitten kwam de eerste wens heel snel binnenvallen. Redelijk abstract, maar wel echt bij mij passend, een wens niet gericht op mijn persoontje, maar groter. Wens 2 en 3 waren wat dichter bij huis. De loterij wens heeft de top drie niet gehaald…

Toen was het tijd de engelen binnen te nodigen. Het is wel een beetje raar om ’s avonds je deur open te doen, niks te zien en dan engelen welkom te heten. Gelukkig liepen er op dat moment geen dorpsgenoten langs 🙂
De dagen erna was ik er toch meer mee bezig: merkte ik er iets van? Was de sfeer in huis anders? Het blijft lastig omdat je geen vergelijkingsmateriaal hebt, deze dagen komen niet nog eens voorbij.
Na 5 dagen lag de appel er nog fris bij, de witte bloem bloeide nog steeds prachtig, de kaars was opgebrand. Het was tijd de engelen uit te zwaaien. Weer ging ik naar de voordeur, opende die en liet mijn onzichtbare gasten onder dankzegging uit. De appel heb ik de volgende dag met de engelen en mijn wensen in gedachten langzaam opgepeuzeld. Nu maar wachten of mijn wensen uit mogen komen…

Plaats een reactie